Returer & Byten

Returer och byten

Om du inte är nöjd med produkten, så har du rätt att returnera den. Du har 14 dagar på dig efter att du mottagit din beställning att meddela oss att du önskar returnera din vara.

Så här gör du vid retur:

Maila oss ditt ordernummer, vilken vara du önskar returnera samt om du önskar skicka tillbaka paketet på egen hand eller vill att vi skickar dig en retursedel via Postnord.

Beroende på hur stor din returförsändelse är så debiteras returfrakt enligt vikt. Var vänlig notera att det är du som står för ursprungsfrakten samt returfrakten vid retur som är en del av vår miljöpolicy. Vi följer dessutom konsumentverkets riktlinjer och frakten bekostas av dig som kund om du har ångrat ditt köp. Om du önskar byta en vara vänligen returnera din vara enligt ovan, lägg sedan in en ny beställning via hemsidan på den vara du önskar istället. 

Vårt mål är att hantera returen inom 5 arbetsdagar från att den mottagits på vårt lager. Summan återbetalas till dig snarast via samma betalningssätt som nyttjades vid köpet.

Mindre försändelse
Om ni har en retur på en vara som ni fått i en mindre e-handelspåse eller mindre kartong, så kostar retursedel med PostNord  79kr (inom Sverige).

Följande gäller vid retur.

  • Produkten måste vara oanvänd och i säljbart skick. Originalförpackning måste vara kvar.
  • Om du ångrar ditt köp så står du som kund för returkostnaden. Ni väljer själva om ni vill skicka på eget sätt eller om ni önskar retursedel. En retursedel från oss kostar från 79kr och ni debiteras kostnaden i samband med återbetalningen. Vi mailar er en retursedel som ni antingen skriver ut hemma eller ber ombudet att skriva ut när ni lämnar in returen där. Klistra den över den gamla etiketten.
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
  • Återbetalningen utförs så fort vi hanterat er retur till samma betalsätt som du använt vid köpet. Hantering sker inom 5 arbetsdagar efter vi tagit emot returen.

Trasig vara/felaktig vara: Kontakta oss innan du skickar tillbaka så hjälper vi dig. Vi förbehåller oss rätten att debitera frakten om du inte först varit i kontakt med oss.

Utebliven leverans pga fel angiven adress

Om du som kund har lämnat fel adressuppgifter, så ansvarar inte företaget för om leveransen ej når kunden.

Vid eventuella fraktskador

Om ditt paket har blivit fraktskadat och varan skickats med PostNord så följer ni hur ni går tillväga här

Ej uthämtade paket

Om ni inte hämtar ut ert paket så debiteras ni för faktiska fraktkostnaden tur och retur, samt en administrativ avgift på 150kr. Detta debiteras när vi reglerar er återbetalning.

Klarna

När du handlar med Klarna så kan du logga in via dem för att pausa din betalning i väntan på att returen ska nå vårt lager. Om du betalat med faktura så kommer du att få ett underlag till din mail som visar att varan krediterats när returen är behandlad. Om du fått hjälp från oss med retursedel så kommer den kostnaden att stå kvar att betala. Har du redan betalat med kort genom Klarna så kommer de att återbetala dig via samma betalningsmedel.